Moje hnojiva

EFFINOX: Močovina není jen na hnojení

I přestože to sem možná tak úplně nepatří, přesto tuto informaci považuji za užitečnou, jelikož diskuse o „tankování močoviny“ jsou stále častějším tématem diskusí mezi zemědělci. A vzhledem k způsobu využívání zemědělských strojů může být novinka od Greenchemu (EFFINOX) zajímavým řešením, protože v odvětvích, jako je zemědělství a přeprava zboží nebo cestujících, mají vozidla něco společného: často se pracuje se systémem stop-start. U těchto vozidel s motory s nízkým zatížením není neobvyklé mít problémy se SCR (Selective Catalytic Reduction). Jedním z řešení je použití Effinoxu, který loni uvedl na trh GreenChem. 

Co je EFFINOX?

EFFINOX je roztok močoviny (32,5%) AdBlue® s aditivním činidlem. AdBlue® se používá u dieselových vozidel ke snížení škodlivých emisí (NOx) vypouštěných do atmosféry. Effinox díky aditivu navíc zabraňuje tvorbě usazenin z močoviny v systémech SCR vozidel s motory s nízkým zatížením nebo při provozu za nízkých teplot. A nejen to, redukuje i stávající usazeniny již přichycené k povrchu SCR katalyzátoru.

Pokud dieselové motory nepracují při stálých provozních teplotách většinu svého pracovního cyklu, ať už je to dané chladným počasím s nízkým zatížením nebo jezdí nízkou rychlostí s četnými zastávkami, systém SCR nefunguje zcela efektivně. To je způsobeno tím, že teplota výfukových plynů není stejnoměrná a proto chemická reakce mezi plyny AdBlue® a NOx není plně účinná, protože se neudrží teplota +260ºC). Dochází k tvorbě krystalů kyseliny kyanurové, které blokují systém SCR, což má za následek vyšší spotřebu paliva, dodatečnou údržbu a někdy i úplné zastavení vozidla.

EFFINOX je formulován tak, aby nedocházelo k usazování, a zároveň účinně rozpouští a odstraňuje tyto nečistoty, čímž zlepšuje výkon SCR katalyzátorů a zajišťuje, že emise NOx z dieselových motorů zůstávají v souladu s příslušnými emisními normami. Použití Effinoxu v systému SCR také pomáhá prodlužovat životnost katalyzátorů, což může přispět k úspoře nákladů a optimalizaci provozu dieselových motorů.

Pokud je vstřikovač AdBlue® zanesený usazeninami močoviny, dochází k nesprávnému rozprášení. Je tedy potřeba větší množství AdBlue, aby se eliminovalo potřebné množství NOx. Což vede k ještě většímu usazování močovinových depozitů.

 

Jaké jsou výhody Effinoxu?

Galerie